Як корабель залишається на плаву?

В середньому щільність човна набагато менша, ніж у води, і тому вона залишається на плаву. Якщо щось трапиться, що корпус корабля стане заповнений водою, човен потім потоне, тому що в середньому його щільність тепер більша, ніж вода.

Всі рідини та гази чинять тиск на те, до чого торкаються. Вода чинить тиск на стінки та на дно корабля. Тиск на стінках корабля на його плавучість не впливає. А тиск на дно корабля підштовхує його вгору.

Корабель не тоне тому, що, на відміну від цвяха, має водотоннажність. Водотоннажність – це кількість (вага або об'єм) води, витісненої підводною частиною корпусу судна. Маса цієї кількості води дорівнює вазі всього судна, незалежно від його розміру, матеріалу та форми.

Цвях виготовлений із суцільного шматка заліза, щільність якого більша за щільність води, тому він тоне при зануренні у воду. Кораблі являють собою посудину, корпус якої виготовлений із заліза, а всередині знаходиться повітря. Сумарна щільність такої конструкції менша за щільність води, тому вони і тримаються на плаву.